Sunkioji technika. Manote jums tai neaktualu? Ar tikrai?

Kažkada prieš daug metų…

Greičiausiai mažai kas pamena didelę tragediją, kai prieš maždaug 20 metų Vilniuje, Aušros gatve riedėdamas žemyn nevaldomas autobusas užvažiavo ant šaligatvio ir partrenkė daug žmonių. Keli žuvo įvykio vietoje, keli – vežami į gydymo įstaigas, o dar keliems žmonėms pasisekė labiau, jie liko gyvi, nepaisant sužalojimų.

 

Pretenzijos sunkioji technika

Dar vienas rimtas eismo įvykis nutiko taip pat Vilniuje. Tai įvyko prieš daugiau nei gerą dešimtmetį, neprivažiavus Aušros vartų gatvės. Atrodo lyg situacija kartojasi, vėl nuo kalno važiuoja nevaldomas sunkusis transportas. Tik šį kartą sunkusis transportas buvo sunkvežimis, pakrautas smėlio, jam dingo stabdžiai.  Laimei, šiuo atveju nukentėjusiųjų nebuvo, nukentėjo tik vairuotojo plaukai, kurie pražilo. Rimtos nelaimės pavyko išvengti, nes vairuotojas savo profesionalumo dėka, sugebėjo pasukti automobilį į kairę, į įkalnę, kad jį sustabdytų.

Šias dvi istorijas vienija viena dedamoji – sunkusis transportas, tačiau vienu atveju, žmonės liko sveiki, kitu- deja ne.

Išjudinti lengviau nei sustabdyti

 

 Jei kada nors teko pastumti lengvąjį automobilį, ir tai pasirodė geras iššūkis, tai įsivaizduokite, kad tektų pastumti kelioliką kartų sunkesnį automobilį. Turbūt sunku įsivaizduoti kaip tai reikėtų padaryti?

Viena, kai reikia iš vietos pajudinti motorinę transporto priemonę, tačiau visai kas kita, tokią sunkią sunkią masę sustabdyti.

Greičiausiai kiekvienam vairuojančiam yra tekę dėl kažkokių priežasčių staigiai stabdyti automobilį, tai turbūt pastebėjote, kad automobilis nesustojo, kaip įkastas, bet dar pavažiavo kurį laiką, kol stabdomas sustojo. Panašų ir dar baisesnį jausmą patiria greitai stabdomo automobilio keleiviai, nes jie priešingai nei vairuotojas neturi vairo, į kurį visą kelionės laiką būna įsikibęs vairuotojas.

Dar daugiau apie tai papasakotų vairuotojai, kurie bent kartą savo automobiliu vilko lengvojo automobilio priekabą ir pabandę stabdyti pastebėjo, kad: “Ar stabdžiai kvailioja… Ar kelias ištįso?…”. Nei viena, nei kita. Priežastis paprasta:  kuo sunkesnis automobilis – tuo stipresni turi būti stabdžiai.

Prieš septynis metus Kupiškio rajone vilkikui artėjant prie žiedinės sankryžos pasak vairuotojo techniškai tvarkingam vilkikui dingo stabdžiai, vilkikas virto ant šono. Laimei greitis nebuvo itin didelis ir aplink nebuvo kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų, nukentėjo vilkikas, žiedinės sankryžos elementai.

Prieš daugiau nei 3 metus Šilutės rajone vairuotojas supratęs, kad jo valdomos transporto priemonės stabdžiai sugedo dar bandė stabdyti varikliu – įjungti žemesnę pavarą. Tačiau pastangos buvo bergždžios, specialios transporto priemonės, skirtos darbams su vandens gręžiniais masė buvo per sunki tokiam staigiam manevrui. Sunkvežimiui skriejant sankryžos link vairuotojas suprato, kad vienintelis būdas išvengti nukentėjusiųjų pasukti transporto priemonę į kairę. Dėl staigaus manevro neįprastai aukšto svorio centrą turinti transporto priemonė apvirto.

 

Pretenzijos sunkioji technika

Nukenčia niekuo dėti keleiviai

Autobusų ir kito viešojo transporto vairuotojas žino, kad jis rūpinasi savo, kaip vairuotojo saugumu, o taip pat yra atsakingas už daugybės keleivių sveikatą ir/arba gyvybę.

Keleivius vežantis vairuotojas puikiai supranta savo atsakomybes, kad reikia važiuoti saugiai. Vairuodamas vairuotojas rūpinasi, kad autobusas neprarastų sukibimo su keliu, taip pat pakankamu stabdymo keliu. Taip pat jis turi suprasti, kad nepaisant autobuso sustojimo greičio, jo viduje esantys keleiviai, taip pat yra pasiekę pagreitį. Deja dėl įgyto pagreičio keleiviai taip greitai nesustoja kaip autobusas. Todėl dažnu atveju praradę budrumą ar silpnesnės sveikatos keleiviai gali nuskristi į priekį, kai staigiai stabdoma arba nuriedėti atgal, jei vairuotojas sugalvotų staigiau paspausti akceleratorių.

Būtina paminėti, kad dažnai pasitaiko situacijų, kurias inicijuoja ne sunkusis transportas, o lengvieji automobiliai. Jie išnirę sunkiajam transportui prieš akis, kartais nė nepagalvoję, sukelia avarines situacijas. Nemaža dalis vairuotojų atlikdami tokį manevrą nepagalvoja, kad sunkiajam transportui dėl jo masės stabdymo kelias yra kelis ar keliolika kartų didesnis nei lengvojo automobilio. Tokiais atvejais dėl staigaus priverstinio stabdymo dažniausiai ir labiausiai susižaloja keleiviai.

Prieš aštuonis metus Šilutės autobusų parko tris dešimtmečius eksploatacijos išskaičiuojančiam autobusui vežančiam keleivius taip pat dingo stabdžiai. Autobusas turėjęs praleisti per geltonąjį tiltą važiuojantį vilkiką to padaryti negalėjo, todėl abu sunkiasvoriai įstrigo tilto konstrukcijose. Keleiviai fiziškai nenukentėjo, atsipirko dideliu išgasčiu. Keleiviams išlaisvinti iš įstrigusio autobuso prireikė gelbėtojų pagalbos

Alus gali būti įnoringas

 

Sunkiasvorės technikos vairuotojai vairuodami, o ypač lenkdami, turi vadovautis tais pačiais principais, kaip keleivius vežančių transporto priemonių vairuotojai, bet turi būti dar atidesni. Jie turi įvertinti kelio posūkius, numatomas kliūtis, automobilio svorio centrą, krovinius, kuriuos veža, t. y. jų masę bei fizikinę būklę. Pvz.: Jei vilkiko vairuotojas, sugalvos padaryti staigų posūkį, kaip važiuodamas lengvuoju automobiliu, tai priekaboje ar puspriekabėje vežamas pvz.: alus, su tuo gali nesutikti ir iššokti ant kelio, taip nudžiugindamas vietinius.

Jei mechanizmas, kuris sukabina  vilkiką su priekaba, suges, gali nutikti didelė nelaimė. Tokia pat, o galimai net baisesnė, nei įvykis įvykęs prieš daugiau nei  prieš du dešimtmečius, kai greitkelyje Vilnius – Kaunas atsikabinus priekabai, ji peršoko kelią skiriančius atitvarus ir rėžėsi į priešpriešais važiuojantį automobilį. Šio įvykio metu žuvo lengvojo automobilio keleivis.

Apie eismo įvykius kai sprogus sunkiasvorės transporto priemonės padangai ši tampa nebevaldoma rašoma tikrai daug, todėl neišskirsime konkrečių atvejų. Tik pabrėžiame, kad gabenant sunkius, o ypač skystus ir nestabilius krovinius transporto priemonė sprogus padangai valdoma žymiai sunkiau nei vežant įprastą stabilų krovinį.

tractor, agriculture, hay-3382681.jpg

Nevalia numoti ranka

 

Primename, kad tiek Lietuvoje esantys įstatymai, tiek Europiniai teisės aktai nurodo, kad eksploatuoti galima tik techniškai tvarkingas motorines transporto priemones, į kurias įeina ir sunkiasvorė technika. Nepriklausomai nuo to, kad transporto priemonė turi galiojančią techninę apžiūrą ji gali turėti gedimų, kurie nėra tikrinami techninės apžiūros metu arba gali atsirasti po techninės apžiūros dar nepasibaigus jos galiojimui.

Matant kiek nelaimingų atsitikimų nutinka kelyje dėl stabdžių sistemos gedimų derėtų stabdžių sistemos būklę patikrinti dažniau nei rekomenduoja techninės apžiūros reikalavimai. Visą atsakomybę neša transporto priemonės savininkas ir/arba vairuotojas, todėl pasirūpinkite valdoma transporto priemone. Sutikite, kad nevalia numoti ranka net į menkiausius sunkiosios technikos gedimus.

Profesionalai gali apsaugoti nuo didelių išlaidų

 

Kiekvienas turime suprasti, kad tvarkingų automobilių sistemos veikdamos tvarkingai, išsaugos vairuotojo ir/arba keleivių gyvybes, taip pat ir pėsčiųjų. Ir nors kai kuriems tai atrodo labai tolima, tačiau reikia nepamiršti, kad kasdien mes kiekvienas užimame vieną iš šių vaidmenų: keleivio, vairuotojo ar pėsčiojo.

Tikimės, kad pirkdami naudotą sunkiasvorį automobilį ar kt. transporto priemonę, įvertinsite, kad jo veikimas turi būti dar efektyvesnis ir saugesnis. Ir visai nesvarbu ar perkate sau ar perkate įmonei.  Reikia skirti daug daugiau dėmesio tokios transporto priemonės apžiūrai. Primygtinai rekomenduojame sunkiasvorę techniką papildomai tikrinti servise.

Labai gerai, kad pasitikite savo žiniomis, tačiau sunkiasvorė technika turi daug daugiau specifinių mazgų, kurie turi atlaikyti didesnes apkrovas, nei lengvasis automobilis. Todėl naudojamas storesnis metalas arba sudėtingesni mechanizmai, kuriuos geriausiai patikrins tai išmanantys profesionalai.

Taip pat atkreipiame Jūsų dėmesį, kad sunkiasvorės technikos, paslėptų trūkumų šalinimas, dažnai kainuoja du kartus daugiau, nei lengvajam automobiliui. Todėl kviečiame Jus, perkant naudotą sunkiasvorę techniką įvertinti, būsimus kaštus objektyviai.

Sutikite, juk saugumas ir sveikata svarbiausia. Todėl Autopretenzijos vardu to Jums ir palinkėsime!

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė Evelina Burštein

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]



MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus transporto priemonę su defektais.

Greitas konsultavimas

Parengiame taikos sutartis.

Konsultuotis su mūsų specialistais verta, nes:

  • Jeigu parduotas daiktas neatitinka kokybės reikalavimų pirkėjas dažniausiai turi teisę pareikalauti:
    • kad daiktas būtų pakeistas kokybišku
    • kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina
    • kad pardavėjas neatlygintinai pašalintų trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti
    • grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą