Pavasaris atneš augantį motociklų populiarumą

Žiema jau skaičiuoja paskutines savo savaites ir nenumaldomai artėja pavasaris. Tirpstantis sniegas ir su juo bundanti gamta džiugina kiekvieną. Vienius kviečia pradėti pavasario darbus, planuotis daugiau laiko gamtoje, o motociklininkus kviečia kinkyti savo plieninius žirgus. Kasmet atėjus pavasariui vis daugiau motociklų entuziastų išrieda į gatves bandydami sugauti vėją. Vieni jų pasibalnoja savo turimus patikrintus motociklus, kiti nuspręndę atsinaujinti tramdys naujus greičiausiai galingesnius plieninius žirgus. Kaip ir kasmet bus tokių, kurie pirmą kartą išriedės į kelią su nauju savo žirgu. Tad kaip gi nesuklysti ir išsirinkti kaip išsirinkti patikimą ir tinkamą motociklą, kuriuo būtų saugu važiuoti?

Autopretenzija Motociklu pirkimas

Pirmas žingsnis svajonės link

Motociklo paiešką vertėtų pradėti nuo tinkamo modelio pasirinkimo. Tam reikia reikia atsižvelgti į tokius dalykus kaip vairuotojo ūgį, svorį, fizinius poreikius (pvz. jautresnė nugara). Svarbu įvertinti, kur dažniausiai važiuosite motociklu (miestas, užmiestis, žvyras, kelionės ir t.t). Galima planuoti atstumus, kuriuos planuojate važiuoti, reljefą, apkrovimą (su keleiviu ar be) ir panašiai.

Kaip ir renkantis automobilį, taip ir motociklą, turite pasiruošti biudžetą: motociklui; būtiniems aptarnavimams (padangų, alyvos, kitų skysčių keitimui); kosmetinių trūkumų šalinimui, nenumatytų trūkumų šalinimui bei tinkamai aprangai. Motociklas turi patikti ir būti gražus – Jums. Grožis, labai subjektyvus dalykas, tačiau, jei Jums nepatiks Jūsų pasirinkimas, ar juo Jums bus malonu važiuoti?

Modelių gausa. Kaip išsirinkti tinkamą?

Visų modelių motociklai dažniausiai gaminami vidutiniam ūgiui. Jei jūs vidutinio ūgio Jums ir pasisekė ir ne, galite rinktis iš viso rinkoje esančio asortimento. O labai žemiems ir labai aukštiems asmenims yra sunkiau rasti tinkamus motociklus, kurie būtų patogūs. Tačiau nenusiminkite, kelkite nosis aukštyn, tai tik laiko, įdėtų Jūsų pastangų ir kantrybės klausimas. Apgalvotas ir nuoseklus paieškos procesas padės Jums išsirinkti savo svajonių plieninį žirgą.

 Žemiems ir smulkiems žmonėms rekomenduotina rinktis 2 cilindrų motociklus nes jie yra siauresni nei 4 cilindrų. Prieš perkant vertėtų pasidomėti ir motociklo žeminimo galimybe. Pagal modelį motociklą galima pažeminti 10 – 40 mm, bet nereikia piktnaudžiauti nes “pabėga” gamintojo apskaičiuota geometrija.

 

Aukštaūgiams paaukštinti motociklą kainuoja brangiau, todėl visada reikia rinktis jau iš savęs didesnį motociklą. Kiekvienas modelis turi aiškiai aprašytą specifikaciją internete, todėl tarkim žinant kad vienas ar kitas modelis Jums tiko pagal aukštį, Jūs galite palyginti su kitais modeliais ar jis Jums tiks teoriškai.

Kitas labai geras būdas išsirinkti tinkamą motociklą – jį pasimatuoti gyvai. Šio būdo dažniausiai labai nemėgsta pardavėjai, kai pirkėjas atvažiuoja tik “pasimatuoti” motociklą. Jei pardavinėja firma daug motociklų tada patogu pasimatuoti kuo daugiau, jei bandoma pasimatuoti fizinio asmens parduodamą motociklą pagal skelbimą, tokiu atveju vertėtų paskambinus iškart įspėti, kad nesate tikri dėl modelio ir ar galima pasimatuoti, taip taupant Jūsų ir pardavėjo laiką. Jei atvažiuojate žiūrėti motociklą pas privatų asmenį ir praleidus valandą laiko pasakote, kad atvažiavote tik pasimatuoti tai nėra gražu, nes sukeliate bereikalingų lūkesčių.

Kai jau plius minus yra aiškus teorinis modelis, kuris patinka, tada reikia skirti laiko ir pasidomėti apie jį plačiau. Tam galima pažiūrėti MotoGurį ar kitus šaltinius rašančius apie dominantį motociklo modelį. Ieškant informacijos internete būtina pasiskaityti rašomą informaciją keliuose skirtinguose šaltiniuose. Negalima vadovautis tik vieno kanalo nuomone nes tai gali būti labai šališka ir subjektyvu.

Vertinga informacijos ieškoti konkretaus motociklo modelio užsienio savininkų forumuose. Ten žmonės dalinasi konkretaus modelio silpnomis vietomis, kylančiomis problemomis ir jų sprendimo būdais, todėl galima sužinoti daug informacijos iš tų, kurie naudojasi ir dalinasi savo patirtimi.

Žinoma reikia nepamiršti, kad skaitant apie motociklo problemas tai jos ir gaunamos, bet nereiškia, kad visi tie modeliai blogi ir netinkami pirkti. Tiesiog tai leidžia matyti platesnį Jus sudominusio modelio piešinį ir numatyti kokie gali laukti niuansai ir jiems pasiruošti iš anksto.

Išsirinkote modelį. Kas toliau?

Žiūrint skelbimus atkreipkite dėmesį ar originalios dalys. Pasitaiko, kai šakės įdėtos kito motociklo, arba dažymas neoriginalus, lipdukų nėra. Pakeistas neoriginalus vairas gali signalizuoti kad jis prieš tai buvo lenktas ir ir dėl to keistas. Graži blizganti spalva tarkim kuro bako, gali parodyti, kad motociklas visai neseniai dažytas, nes dažniausiai bakai būna nutrinti nuo diržų, sagčių ar užtrauktukų. Renkantis reikia atkreipti dėmesį ar posūkiai yra, ar galinis numerio rėmelis tvarkingas.

Analizuojant skelbimus svarbus rodiklis kilmės šalis, jei motociklas atkeliavęs iš Jungtinės Karalystės – vienos bėdos, jei atkeliavęs iš Prancūzijos, tai apie 90 proc., kad buvo daužtas.

Radote Jums tinkantį variantą? Važiuokite apžiūrėti.

Iš anksto susitarkite su pardavėju, kad norėsite motociklą apžiūrėti šaltu varikliu ir patys įsitikinti, kaip pasileidžia variklis. Todėl į sutartą susitikimo vietą rekomenduoju atvykti geru pusvalandžiu anksčiau, kad prie Jūsų būtų paleistas variklis.

Prieš paleidžiant variklį, apžiūrėkite ar nesimato kokių skysčių prasisunkimo. Ar nuplautas variklis ir nublizginti kiti motociklo mazgai. Jei taip yra po žiemos, tai didelė tikimybė, kad prieš Jums atvažiuojant, buvo pamaskuoti nubėgimai ir nuplauti skysčių prasisunkimai. Tada reikia dar atidžiau tikrinti motociklą.

Plastikai turi tiksliai priglusti vieni prie kitų ir atitikti sujungimus su kitomis motociklo dalimis ir negali būti atsilupę ar kaboti (styroti), arba būti pritvirtinti neoriginaliais tvirtinimo elementais.

Paspauskite amortizatorius, kad galėtumėte paliesti priekinės šakės plunksnas ir įsitikinti, kad jos sausos. Jei palietus plunksnas jaučiama drėgmė, reiškia, kad jas teks restauruoti. Atsisėskite į balną. Amortizatorius, priklausomai nuo Jūsų svorio turėtų veikti be girgždesio ar strigimo.

Motociklo stabdžių diskai dažniausiai yra lengvai pasiekiami ir turi būti lygūs, be užkarpėlių, kurios nurodo Jums, kad teks keisti stabdžių diskus.

Jei automobiliui padangos gali būti ir ne pirmos jaunystės, svarbu tinkamas protektoriaus gylis, tai motociklui, kuo senesnės padangos, tuo didesnį poveikį turės Jūsų saugumui, o senos padangos gali kelti rimtą pavojų Jums bei aplinkiniams. Žinovai pataria, priklausomai nuo motociklo laikymo sąlygų, padangų amžiaus riba 4 – 5 metai. Vėliau, nepaisant protektoriaus gylio, jas reikia keisti, taip maksimaliai užtikrinant saugumą.

Tiesioginė įtaka saugumui

Kai kurios dalys, gali būti pakeistos ir niekaip neįtakoja eismo saugumui, tačiau tam tikros motociklų dalys patvirtins arba paneigs, kad šiuo motociklu važiuoti gali būti pavojinga.

Dažytas motociklo rėmas. Visada akį traukia naujai nudažytas motociklas, tačiau tai galimai buvusio eismo įvykio pasekmė, stengiantis maskuoti kosmetinį jo įbrėžimą arba skilimą. Kosmetiniai įbrėžimai įtakos saugumui nedaro, o skilimas – tiesiogiai įtakoja saugumą. Motociklo rėmas gali trūkti važiuojant net mažu greičiu ir išprovokuoti motociklininko ir / arba keleivio griūtį ir to pasekoje didelius bei skaudžius sužalojimus.

Jei motociklas buvo eismo įvykyje ir buvo sulenkti priekiniai amortizatoriai arba jie turi alyvos nuotekį, tai alyva patekusi ant stabdžių, kels pavojų stabdant arba gali užstrigti ir vėl gi sukelti staigų krypties pasikeitimą ir griūtį.

Motociklo padangos turi būti be kokių svetimkūnių. Važiuojant ir staiga dėl svetimkūnio praradus sukibimą su kelio danga tai taip pat sukels griūtį.

Nusidėvėjusi varančioji grandinė bet kada gali trūkti. Nutrūkusi grandinė veikia kaip botagas ir sukelia didelius bei skaudžius sužalojimus. Ji gali užstrigdyti galinį ratą, ko pasekoje motociklas taps nevaldomas.

Apie motociklo apžiūrą galima tęsti ir toliau, tačiau jei apžiūrėtas dominantis variantas Jums atrodo tinkamas ir be esminių trūkumų rekomenduojame prieš įsigyjant jį parodyti savo būsimą pirkinį patikimam servisui.

Motociklininko apranga – ne tik dėl grožio

Svarbu išsirinkti tinkamą aprangą nuo galvos iki kojų. Šalmas – vienas iš svarbiausių motociklininko atributų. Drįsčiau sakyti, kad svarbiausias. Šalmą reikia rinktis tik patikimų gamintojų ir tik naują. Tada būsite tikri, kad jis nebuvo patekęs į griūtį ir jis yra vientisas. Nepaisant to, kad nugriuvus su motociklu ir apgadinus šalmą, nesimato jo skilimų, specialistai rekomenduoja jį keisti. Gali būti pažeistas šalmo vientisumas, kas vėliau gali įtakoti galvos smegenų sužalojimą, nors ir skilimo nesimato.

Motociklininkui gera apranga pasitarnauja kaip apsauga nuo sužalojimų, taip pat apsaugo sausu oru ir per lietų. Teko girdėti, kad motociklininkas, važiuodamas motociklu, gavo smūgį į krūtinę – į jį važiuojantį atsitrenkė vabalas. Vasarą tai dažnai pastebime važiuojant automobiliu ir tiesiog nuvalome priekinį stiklą, o motociklininkas, po tokio susidūrimo su vabalu buvo ilgam “pasipuošęs” didele mėlyne. Pasitaiko kai iš po automobilio rato iššokęs akmuo, važiuojant be pirštinių pataikęs į ranką, sukelia labai nemalonų jausmą ir ilgai primena apie save. Todėl  net esant šiltam orui, nuoširdžiai rekomenduoju dėvėti pirštines ir aprangą, nes skirtingai, nei automobilyje, motociklininkas yra veikiamas aplinkos.

Ar apsvarstėte kur laikysite motociklą?

Jei automobilį galima palikti ten, kur leidžiama sustoti ir stovėti, jį užrakinti ir ramiai palikti nakčiai, tai motociklas neturi durų, kurios apsaugotų nuo piktavalių. Taip pat neturi ir stogo, kuris apsaugotų nuo lietaus.

Šiais laikais galima įsigyti motociklo “aprangą”, t. y. užvalkalą, kuris apsaugotų nuo lietaus ir dulkių, jie vis labiau populiarėja, net ir garaže laikomiems plieniniams žirgams. Tačiau laikant lauke, užvalkalo minusas, kad jis neapsaugos nuo noro motociklą pavogti. Youtube ir kitose vaizdo platformose galima rasti daug informacijos kaip motociklas iš stovėjimo vietos dingsta per 10-15 sekundžių. Todėl jei nuspręsite motociklą laikyti lauke kviečiu apsilankyti motociklų aksesuarų parduotuvėse, kur specialistai Jums padės išsirinkti: mechanines apsaugos priemones (grandines ar kitus fizinės apsaugos aksesuarus) ir / arba elektronines apsaugos priemones, kurios informuos Jus, jei prie motociklo pradės lįsti piktavaliai ir seks (bus aktyvuoti) transportuojant motociklą, jei tokia sistema aktyvuota.

Kasmetinės rutinos

Primename, kad prieš kiekvieną sezoną, save gerbiantis bei savo saugumu ir motociklu besirūpinantis jo savininkas pasikeis variklio alyvą, pasitikrins padangų ir stabdžių būklę. Kartu su variklio alyva, pakeis oro ir alyvos filtrus, nepaisant praėjusį sezoną nuvažiuotų kilometrų. Specialistai pataria – rūpinkitės motociklu ir kelionės juo, Jums teiks malonumą ir džiaugsmą.

Pirkdami būtinas nuolatinės motociklo priežiūros priemones rinkitės tik patikimų gamintojų produkciją. Pvz.: grandinės tepimo priemonę, kurią reikia naudoti, priklausomai nuo motociklo: arba kas kiekvieną išvažiavimą, arba kas kažkiek kilometrų.

Motociklas – transporto priemonė: nuo terapijos iki aistros

Yra tekę girdėti ir matyti, kad motociklu važiuoja nuo pat kovo ar balandžio, kai tik nutirpsta sniegas ir asfalto danga išsivaduoja nuo ledo. Taip pat sezoną pabaigia, kai sniegas apkloja važiuojamąją dalį. Tai motociklų entuziastai arba žmonės, kurie motociklą naudoja, kaip transporto priemonę – darbui.

Tačiau yra žmonių, kuriems motociklas reikalingas, kad galėtų pailsėti “prapūsti galvą” po sunkių dienos darbų, po praleistų daugybės valandų prie monitorių. Tokiais atvejais motociklas – tai terapija.

Dar viena dalis vairuotojų – keliautojai, kurių tikslas – važiuoti daug, toli ir pamatyti pasauly vejantis vėją. Vieni keliauja grupėmis, kiti kaip vieniši vilkai.

Yra dar ir daugiau motociklų vairuotojų pavyzdžiui tokių, kurie mėgsta išlėkti su krosiniu motociklu ir pasivažinėjimo metu ne tik pailsinti galvą, bet duoti gerą darbo krūvį kūnui. Vieni tai daro pramogai, kitiems tai tapo aistra ir gyvenimo būdu. Prie tokių pačių galima priskirti ir tuos, kurie motociklu svilina asfaltą žiedinėse trasose.

Pasirinkimas- Jūsų teisė

Apibendrinant, kiekvienas žmogus norintis įsigyti motociklą turi išsirinkti motociklą pagal savo individualius poreikius bei norus. Tačiau norus gerai apgalvokite. Svarbiausia prisiminti, kad vairuodami motociklą protingai, būsite saugesni Jūs bei aplinkiniai ir kelionės kels tik teigiamus įspūdžius. Todėl Autopretenzija linki Jums pilno kuro bako ir jūsų išsirinktam motociklui tinkamo kelio

Pavasaris atneš augantį motociklų populiarumą

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]



MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus transporto priemonę su defektais.

Greitas konsultavimas

Parengiame taikos sutartis.

Konsultuotis su mūsų specialistais verta, nes:

  • Jeigu parduotas daiktas neatitinka kokybės reikalavimų pirkėjas dažniausiai turi teisę pareikalauti:
    • kad daiktas būtų pakeistas kokybišku
    • kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina
    • kad pardavėjas neatlygintinai pašalintų trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti
    • grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą