Valdas Vilunas

Kalbiname žinomą žmogų

Pokalbis su Valdu Vilūnu viešosios įstaigos „Saugus ratas“ vadovu, žurnalistu- šoferiu, uteniškiu.

Ramūnas: Laba diena Valdai. Labai džiaugiuosi turėdamas tokią nuostabią galimybę Jus pakalbinti. Apskritai- Jus pamatyti tikras malonumas ir garbė.

R: Kaip Jūs gerai gyvuojate?

V: Gyvuoju gerai, korona nepakorojo. Pandemija ir krizė padės žmonėms susitvarkyti ne tik namus, bet ir savo galvų turinį. Gal vėl bus vertinami darantys ir padarantys, o ne šnekantys iš tuščio į kiaurą, šmėžuojantys tinkluose ir bučiuose.

R: Pasiilgome Jūsų laidų. Negaliu pasakyti už dabartinius 20-mečius, bet mano metų ir vyresni, praktiškai užaugo, su Keliai Mašinos Žmonės. Ar turite planų grįžti į eterį?

V:LRT naujajame sezone ketina rodyti „Keliai. Mašinos. Žmonės“. Žiūrovai pasiilgo naudingų patarimų ir įdomių reportažų. Kas bus vedėjas ne taip ir svarbu.

R: Kaip bebūtų, labai džiugu Jus kalbinti ir šiandien norėčiau su Jumis aptarti ypač aktualią Lietuvos vairuotojų temą- naudoti automobiliai.

V: Lietuvoje naudoti automobiliai yra kaip krepšinis. Nežinau ar tai religija, bet visi viską išmano ir dažnai vienas kitą mausto. Ne tik dėl naudos, dar ir dėl tradicijų ir sportinio intereso –pardavėjas ir pirkėjas – kas ką labiau išdurs.

R: Kiek metų Jūs vairuojate automobilį?

V: Nuo 1981 m.

R: Gal skaičiavote, kiek skirtingų automobilių Jums teko vairuoti ir įsigyti?

V: Važinėjau su daug automobilių, pirkau gal kokia dešimt. Buvo įvairių – nuo uždrožtų – II VW Golf, VW Passat iki mandresnių. Automobilius pirmiausia vertinu ne pagal gamintojo pavadinimą, o pagal kainos ir kokybės santykį, patogumą, taupumą, saugumą. Aišku, dar svarbu, kad po 5 ar 7 metų  važinėjimo jis liktų šio bei to vertas.

R: Koks Jūsų mėgstamiausias/mėgstamiausi automobilis/automobiliai?

V: Man patinka Universalai, Minivenai ( atsiprašau europiečių, bet patinka amerikonai labiau) ir visureigiai, kurie deja, bebaigia nunykti.

R: Nekalbant apie automobilių tobulėjimą, lengvėjimą, ekologiškėjimą, kas Jūsų manymu yra dabar aktualiausia?

V: Mano galva, dabar daugeliui aktualu, kad automobilio kompas žaibiškai susijungtu su vairuotojo ar keleivių  telefonais. Gal dar būtų gerai, kad auto patys vairuotų, būtų draugiški aplinkai ir nesuvažinėtų išbėgančiu į kelią ciucikų ar katyčių. Nu, kad butų faini.

R: Grįžkime vis dėlto prie naudotų automobilių. Kas Jūsų manymu šiandien yra aktualiausia renkantis naudotą automobilį?

V: Renkantis naudotą auto, man būtų svarbu, žinoti tiesą apie auto. Ne pasakas, o tiesą. Žiauriai patinka naujadaras „pakoreguoti“ odometro rodmenys… Panašiai kaip  pakoreguotos krūtys, pataisytas veidas, sutvarkytos ausys.  Jau beveik išaugo žmonių karta, kuri gyvena laukdama nuolaidų ir akcijų. Tai va jiems ir „pakoreguoja „ odometrą, kad auto būtų patraukli su gera kaina. Kai kaina „gera“ nėra ko purkštauti, kad nusiperki laužą.

R: Kodėl Jums tai tiek svarbu?

V: Miestų gatvėse ir keliuose pilna visiškų laužų. Jų vienintelė vertybė, kad jie turi techninę apžiūrą. Apie saugumą, taršą ar važiavimo patogumą čia net svajoti neverta.

R: Kieno pagalbos prašytumėte renkantis naudotą automobilį? O gal pasitikėtumėte savo jėgomis ir turima patirtimi?

V: Pirmiausia važiuočiau į autorizuotą servisą. Jie bent gali pasižiūrėti automobilio istoriją, pasakyti kokie  to modelio trūkumai, būdingi gedimai, ar perkama mašina nesudurstyta iš kelių donorų.

R: O kaip patartumėte atskirti patikimą automobilių pardavėją nuo vadinamų „PEREKŪPŲ“?

V:“PEREKUPAI“ yra kieti psichologai ir žino kaip makaronų prikabinti. Jie labiau įtaigūs, naudoja visokius fokusus, kad tik pirkėjas, lyg kokia alkana žuvis, slieko ant aštraus kablio, geistų. Pardavėjai labiau profesionalūs ir, tikiuosi, saugo savo vardą.

R: Įsivaizduokime, kad išsirinkote Jums patinkantį automobilį. Ko reikėtų išsiklausinėti pardavėjo?

V: Nieko neklausinėčiau, Važiuočiau patikrinti į rimtas remonto dirbtuves.

R: Kaip patartumėte pirkėjui atskirti, kada pardavėjas sako tiesą, o kada vynioja į vatą?

V: Nėra konkrečių receptų kaip atskirti kur tiesa o kur melas. Viskas labai patobulėjo, bendravimas ir „pakoregavimo“ galimybės tapo „norma“. Jeigu žmogus nori, kad jį apgautų, tai taip ir bus. Tikrai verta, perkant  brangesnį, kad ir ne naują automobilį, konsultuotis bent jau su teisininkų ir kruopščiai surašyti pirkimo – pardavimo sutartį.

R: Tarkime pardavėjas Jus įtikino. Į ką reiktų Jūsų manymu, atkreipti dėmesį atvažiavus prie automobilio?

V:Vienas patyręs pardavėjas man sakė, kad bet ką gali parduoti, jeigu tik automobilio ratai bus gražūs. Pradavėjas ar „perekūpas“ per kelias sekundes įvertina pirkėją, pasiūlo to ko jis tikisi ir laukia. Prie patikusio automobilio geriau atvažiuoti su labiau patyrusiu ir neutraliu draugu ar pažįstamu, kad be emocijų įvertintų ką prieš akis mato.

R: Na gerai. Automobilis Jums patiko. Ką toliau daryti, kad nepaslystų pirkėjas ar neįkliūtų į gudraus pardavėjo pinkles?

V: Jau minėjau, beveik visais atvejais derėtų važiuoti į autorizuotas remonto dirbtuves ir konsultuotis su teisininku ar kitų protingu žmogumi dėl sutarties surašymo.

R: Ar iki sukirtimo rankomis vertėtų (reikėtų) dar kažką papildomai pasitikrinti servise ar Transekstoje, o gal kaip tik vengti pardavėjo „rekomenduojamo“ serviso, kuriame už papildomus 50EUR iš pirkėjo kišenės tik „patvirtins“, kad viskas „tvarkoje“?

V: Servisą turėtų  pasirinkti pirkėjas.

R: Tarkime taip nutiko, kad pirkinys pasitaikė su paslėptais defektais. Dėl kokios sumos ar apskritai iš principo, Jūsų manymu, reikėtų reikšti pretenzijas pardavėjui?

V:Vienoje sąskaitoje faktūroje, kuri buvo ir automobilio pirkimo sutartis, buvo parašyta, kad pirkėjas dėl nupirkto automobilio jokių pretenzijų pardavėjui nereikš. Mat vienintelis to sandorio gerumas – 2 metus galiojanti techninė apžiūra. Nežinau kokia tai suma turėtų būti. Vieniems ir 500 Eurų pinigai, kitiems  10 000 – nieko tokio.

R: Kodėl Jūsų manymu, ne tik pinigų suma įtakoja kreipimąsi į pardavėją? Ar tai ir saugumo, o gal žiūrint ir globaliau, Lietuvos parkas jaunėtų ir taptų tvarkingesnis?

V: Kai tiek daug žmonių  tiki tik akcijomis ir nuolaidomis tai sunku tikėtis, kad tie patys žmonės rinksis naujesnius, saugesnius, patogesnius ir mažiau taršesnius automobilius. Jie renkasi pigesnius arba visai pigius. Kiti argumentai užspazmuotų smegenų nepramuša.

R: Po šitiek išsamių pasakojimų, esu Jums Valdai labai dėkingas. Dėkingas mūsų skaitytojų vardu, nes tikimės, kad jie atkreips dėmesį į Jūsų žodžius. Ko palinkėtumėte mūsų skaitytojams?

V: Važinėjau ir patį karantino piką. Labai džiugino ne tik mažai transporto gatvėse, džiugino sutikti tvarkingi vairuotojai, paslaugūs, atidūs, mandagūs. Neniurkantys telefonų. Tiesiog ramiai vairuojantys. Užsidegus šviesoforo žaliai šviesai vienu metu pajudėdavo bent 10 – 15 automobilių. Buvo smagu. Dabar vėl tas pats – keliui ir kas vyksta aplink jį dažnas prie vairo sėdintis teskiria 20 procentų dėmesio, likę procentai telefonui. Vairuotojams palinkėčiau vairuoti ir nuolat dairytis aplink.

R: Tai gi. Linkime Jums sveikatos ir tokios pačios ir dar didesnės neišsenkančios energijos. Ir labai bus smagu pasimatyti visada, kai tik tam rasite laiko.

Šiandien kalbinau Valdą Vilūną, Įmonės Saugus ratas Vadovą, Žurnalistą.

Iki kitų kartų

Ramūnas Mackevičius

Autopretenzija UAB pardavimų vadovas

Greitas konsultavimas

Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.

Susisiekti su mumis naudinga nes:

  • Aptarsime tai, kas naudinga Jums
  • Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
  • Atsakysime į visus Jūsų klausimus
  • Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
  • Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai

Atsisiųsk

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skmbink

Užduok klausimą