"Iššūkio pirštinė" Regitrai

Daug metų Autopretenzija su klientais beldžiasi į Regitros sąžinę ir prašo laikytis Lietuvoje galiojančių įstatymų. Pradėjome nuo to, kai grąžinamas automobilis ir nutraukiama pirkimo sutartis, Regitra, užuot nutraukusi esamą sutartį, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, kišdavo naują pirkimo-pardavimo sutartį. Tokiu būdu iškraipydama rinką ir demonstruodama aplinkiniams, kad tiek DAUG sudaromų sandorių. Tuo pačiu imdavo pinigus už naujos sutarties sudarymą ir tai buvo savotiškas legalus asmenų reketas. Po susitikimo su Regitros valdyba, reikalai pasikeitė ir dabar retai matome tokiu būdu nutraukiamus sandorius. Bet Regitra nebūtų Regitra, jei ir čia nedarytų kvailysčių ir neįvedinėtų savo tvarkos. Užuot sutarties nutraukimą vadintų nutraukimu, ji šį procesą vadina ANULIAVIMU. Ieškojome civiliniame kodekse tokios sąvokos, kaip anuliavimas… ir neradome. Tokios sąvokos civilinis kodeksas nenumato.
Mes stengiamės
Per tą patį susitikimą prašėme Regitros paaiškinti, kad mes suprastume už ką jie ima pinigus, kai registruoja perregistruoja automobilius. Prisipažinsime, kad mes nesupratome, nors buvome 3-se, o nesupratome, nes ir Regitros atstovai nesugebėjo mums paaiškinti logiškai. Susitikime dalyvavo Regitros Vadovas, teisininkas ir dar keli patarėjai. Taigi pabandysime mes paaiškinti, iš kokių dalių susideda tas mokestis, kai registruojama/perregistruojama transporto priemonė: 1. Regitra ima pinigus už transporto priemonės duomenų sutikrinimą- Gerai. Logiška. Darbas padarytas- tebūnie, nepaisant to, kad net ir vogtus automobilius jie praleidžia, o net nesugeba patikrinti transporto priemonės duomenų pagal VIN, ką sėkmingai daro mūsų kaimynai latviai. 2. Šių patikrintų duomenų suvedimas į Lietuvos Respublikos transporto priemonių registrą. Gerai- tai numatyta Regitros veikloje ir toks veiksmas logiškas ir būtinas. 3. Transporto priemonės registracijos liudijimo išdavimas. Taip, be tokio dokumento negalėsime naudotis transporto priemone užsienyje, o kai kuriais atvejais ir Lietuvoje. 4. Pats įdomiausias ir mistiškiausias mokestis- taršos mokestis. Nepaisant to, kad toks mokestis, net ir tokioms pačioms transporto priemonėms, kainuoja skirtingai, jis yra apskaičiuojamas iš “palubinsko” knygos.
Plačiau apie taršos mokestį galima rasti interneto platybėse ir apie tai prirašyta daugybė straipsnių, bet mes papasakosime vieną įdomų atvejį: Registruojant automobilį, klientas kreipėsi į Regitrą. Jis automobilį pirko specialiai netaršų, kad galėtų pasinaudoti Valstybės parama ir išvengtų taršos mokesčio ir gautų papildomų lengvatų. Nuvykęs į Regitrą sužinojo, kad jo automobilis, vadovaujantis Regitros NEtvarka negali būti pripažintas netaršiu. O jei norite, kad jis būtų tokiu pripažintas, vežkite pas gamintoją ir gaukite iš jo sertifikatą. Regitroje taršos mokestis paskaičiuotas apie 300EUR, o patikra ir išvada iš gamintojo 400EUR. Būtų juokinga, jei nebūtų graudu, bet Regitra, būdama vienintele, tokios paslaugos tiekėja, ja piktnaudžiauja. Ir tai mūsų nuomonė.
O kaip svetur?
Skaudžiausia dalis- kai toks taršos mokestis tampa dar vienu šantažo įrankiu ir jis grąžinamas TIK vienu atveju, kai po pirmos transporto priemonės registracijos Lietuvos Respublikoje, tokia transporto priemonė išvažiuoja į užsienį, per 90 dienų. Kiek tokių transporto priemonių išvažiuoja- statistikos nerinkome, bet matydami daug automobilių, kurie puikuojasi Lietuvos įmonių pavadinimais, tačiau registracijos ženklas yra užsienio šalių, suprantame, kad daugiau jų įvažiuoja į Lietuvą, nei išvažiuoja.
Dar viena taršos mokesčio problema, kurią dirbtinai sukūrė Regitra- jo negrąžinimas, net tuo atveju, kai transporto priemonės pirkimo sutartį nutraukia teismas ir pritaiko resituciją. Restitucija- kai šalys grąžinamos į ikisutartinius santykius. Tokiu atveju, kai šalys grąžinamos į ikisutartinius santykius, turi būti grąžinta visa sumokėta suma, o taip pat transporto priemonė grąžinta pardavėjui. Regitra mokesčio negrąžina, ir maža to- grąžinus transporto priemonę pardavėjui, jei jis ją vėl registruoja savo vardu, vėl turi mokėti šį mokestį, nepaisant to, kad po sandorio, tokia transporto priemonė “nespėjo” priteršti, nes tenuvažiavo 25km ir sugedo.
Klientai pateikė prašymą Regitrai, kad Regitra grąžintų tokį mokestį, nes jis nebuvo panaudotas, skirtingai nuo kitų 3 mokesčių. Regitra atsisakė atlikti tokį mokestį, motyvuodama, kad: “…mokesčius surenka Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI)” ir nukreipia klientus į VMI. Klientai rašo VMI su prašymu grąžinti mokestį, o VMI meta kamuoliką atgal, sakydama: “…mokestį surinko Regitra, jos ir prašykite”.
Pelnosi iš visų

Žmogui, gavusiam tokius atsakymu, kur viena Valstybinė įstaiga (Regitra jau nebe Valstybinė, ji AB), stumdo link kitos. Žmogui, neturinčiam specifinių žinių, paskaičiavusiam, kad taršos mokestis 200-500EUR nėra didelis, lyginant su paslaugomis advokatams, per mažas, ir pasilieka su skriauda. Esame paskaičiavę, kad jei visiems, kurie nutraukė sutartis patys ar per teismus, klientams grąžintų nepanaudotą taršos mokestį, Regitra pararastų apie pusę milijono EUR, lyginant su praėjusių metų Regitros surinkta suma iš sandorių, kurie yra daugiau, nei 50mln EUR.
Kadangi Autopretenzijos tikslas ir pareiga padėti nukentėjusiems, turime pasiūlymą:
AUTOPRETENZIJA NEMOKAMAI PARUOŠ IEŠKINĮ TEISMUI DĖL TARŠOS MOKESČIO GRĄŽINIMO, kad turėtume precedentą, kuriuo vadovaudamies žmonės galės atgauti sumokėtą taršos mokestį.
Laukiame Jūsų www.autopretenzija.lt puslapyje, arba užklausos per Facebooke Autopretenzija Konsultacijos, bet taip pat mielai aptarsime Jūsų skaudulius, kai paskambinsite +37065855855.

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.
Greitas konsultavimas
Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.
Susisiekti su mumis naudinga nes:
- Aptarsime tai, kas naudinga Jums
- Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
- Atsakysime į visus Jūsų klausimus
- Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
- Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai