Elektromobiliai ir ne tik II dalis
2024-09-04 per Lietuvos radiją vyko diskusija apie elektromobilių ir vidaus degimo variklinių automobilių ateitį. Pačią laidą galima rasti https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000357969 nuo 1val. ir 1 min. Pradėjome šį straipsnių ciklą 2024-09-05, bet pradėjome iš kiek toliau, ty nuo klausimo, kodėl ir kada parduodami naudoti automobiliai iš pirmų rankų.
Elektromobilis VS Vidaus degimo variklis automobilis
Suprantame, kad automobilių specialistai, kurie su šia sritimi susiję daugiau, nei 30 metų, turi daug daugiau žinių ir patirties, nei mes, bet sunku būtų sutikti su teiginiu, kurį išsakė p. Vitoldas Milius: “Įkraunamu hibridu, kuris nuvažiuoja iki 100km viena įkrova važinėjant TIK mieste, galima su šia įkrova važinėti visą savaitę”. Na mes truputį patrumpinsime terminą: “darbo savaitė, ty 5d.”. Mes nuoširdžiai tikime, kad automobilis ir AutoBild žurnalo vyriausiasis redaktorius kažką supainiojo, nes paskaičiuokime: Idealiu atveju elektromobilis 100km su viena įkrova gal ir galėtų nuvažiuoti, jei tai būtų tiesus kelias be įkalnių, šviesoforų ir nereikėtų naudotis oro kondicionieriumi arba šildymu. Tiek oro kondicionierius ir šildytuvas sutrumpina baterijos veikimą mažiausiai 25-30%. Elektromobilius, daugiausia turi tie, kurie gyvena nuosavuose namuose, kurie yra už miesto arba priemiesčiuose. Skaičiuokime, kad iš priemiesčio privažiuoti į miesto centrą (imkime vidurkį, nes dalis važiuoja tik į miesto pradžią, o kitiems reikia kirsti visą miestą), ty tenka važiuoti mažiausiai 10km. Taigi imant darbo dienas ir kelionę pirmyn ir atgal- jau gaunasi 100km ir tai turi būti idealios sąlygos, ty teoriškai įsipaišoma į atstumą.
Gerai, kritikuoti- lengviausia, bet pabūkime realistais. Elektromobilis, pripažįstame- idealus variantas, gyvenant priemiestyje, turint savo elektrinę pvz. ant stogo ir dirbant mieste. šiuolaikiniai elektromobiliai, viena įkrova (net vertinant, kad geriausia krauti iki 80%) nuvažiuoja 200-300km. Tai jau geras rezultatas ir tokio atstumo savaitei tikrai pakanka, naudojant oro kondicionierių ir šildymą. Toks nuvažiuojamas atstumas yra puikus variantas važinėjant kasdien ir kraukant kasdien. Toks atstumas skamba prastai, kai reikia važiuoti toliau. Jei laikas nespaudžia, ir gale nemiega vaikai, kurie miega tol, kol važiuojate, o kitu metu reikalauja padidinto dėmesio ir neprisideda prie lengvo vairavimo, galite sau leisti sustoti mažiausiai kartą, važiuodami, kad ir iš Vilniaus į Kauną, o važiuojant į Klaipėdą ir du kartus, tada elektromobilis taip pat geras pasirinkimas. Prisiminkite, kad elektromobilis ekonomiškiausias iki 110km/val. greičio. Todėl, jei Jūsų gyvenimo būdas yra lėtesnis ir turite laiko ir galite sau leisti sustoti papildomai, o gal daugiausia laiko būnate mieste, elektromobilis Jums bus tinkamas.
Hibridas. Dar iki šiol nesuprantame jo paskirties. Nei vidaus degimo variklis, nei elektromobilis. Nei jis naudota tik kurą, nei naudoja tik elektrą. Pajudėdamas jis naudoja elektrą, o kai ji pasibaigia arba prireikia daugiau galios (sąlyginai daugiau), įsijungia vidaus degimo variklis ir “prideda’ arklių. Mūsų įsitikinimu: jei reikia galios- pirkite galingą automobilį ir jos niekada nepritrūks, o ir su galingu automobiliu galima važiuoti ramiai. Ir sumokėjus skirtumą tarp vidaus degimo variklio ir hibrido, turėsite gerą ir eiklų vidaus degimo varikli.
Vidaus degimo varikliai: dyzeliniai ir benzininiai. Kartais į benzininius, dar rečiau į dyzelinius, montuojamos dujos. Benzininiai ir dujomis varomi varikliai- elementarūs. Juose nėra nieko ypatingo ir jie veikia visais režimais, kurias gerai tiek žiemą vasarą ir nereikalauja papildomos priežiūros ir kažkokių žinių. Reikia tik laiku keisti variklio alyvą, kurą pilti iš degalinių, ir važiuosite be rūpesčių, kol turėsite variklio resursą. Asmenine patirtimi, dujos netgi išvalo varikli, nes turi mažiau pašalinių medžiagų ir švariau sudega. Tačiau papildomas balionas sumažina bagažinės tūrį. Naudojant dujas, reikia atkreipti dėmesį į variklio alyvą, kad ji būtų tinkamesnė naudojant dujas.
Atidumas
Ypatingas dėmesys dyzeliniam automobiliui. Dyzelinio automobili paskirti važiuoti toli ir ilgai. Tada jis tikrai bus ekonomiškesnis, net ir esant galingesniam varikliui. Lietuvaičiai perka dyzelį ir įsivaizduoja, kad jie bus ekonomiški visur ir visada, o tada prasideda nesusipratimai, kurie vėliau lygimi bėdomis. Dyzelinis variklis išmeta daug daugiau taršalų, nei benzininis variklis. Šie taršalai surenkami ir kaupiami tvarkingose išmetimo sistemose. Važiuojant ilgai ir diesniu, nei 70km/h, variklis padidina kuro sąnaudas ir pakelia išmetimo dujų sistemos temperatūrą, kuri išdegina sukauptas medžiagas, per maždaug 30km. Kai lietuvaičiai dyzeliai važinėja mieste, nepakelia temperatūros ir nevažiuoja ilgai, suodžiai ir kitos kenksmingos medžiagos kaupiasi išmetimo sistemoje ir ją užkemša. Kartais, laikinai padeda sistemos praplovimas su chemija, bet tai tik trumpam, kol visai užsikemša ir ją reikia keisti. O kadangi tokia sistema kainuoja nuo 1000EUR, tai dažnas sutinka ją pašalinti ir išprogramuoti, o tokiu būdu teršti aplinką, O tada atsiranda Valstybinė techninė apžiūra, kuri greitai padarys taip, kad visi automobiliai su tokiomis sistemomis, bus netinkami eksploatuoti.
Todėl būkite atidūs ir atsakingi, bei labai rimtai pasvarstykite kokio automobilio Jums reikia pagal Jūsų gyvenimo būdą.
MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.
Greitas konsultavimas
Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.
Susisiekti su mumis naudinga nes:
- Aptarsime tai, kas naudinga Jums
- Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
- Atsakysime į visus Jūsų klausimus
- Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
- Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai