Elektromobiliai ir ne tik
2024-09-04 per Lietuvos radiją vyko diskusija apie elektromobilių ir vidaus degimo variklinių automobilių ateitį. Pačią laidą galima rasti https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000357969 nuo 1val. ir 1 min. Daug įdomybių papasakojo p. Vitoldas Milius, p. Matas Buzelis ir p. Vismantas Baršys. Pasidalino aktualijomis apie elektromobilių įėjimą į pasaulio ir Lietuvos rinkas. Pasidalino savo įžvalgomis apie elektromobilių rinkos kitimo tendencijas ir palietė šiandienos naudotų automobilių rinką. Iš esmės galima būtų pasirašyti po kiekvienu jų pasakytų žodžiu, jei ne keli nutylėti ir žmonėms ypač aktualūs momentai. Apie juos pasidalinsime žemiau.
Kalbėkime apie Lietuvą ir palikime nuošaly likusį civilizuotą pasaulį
Jei viskas Lietuvoje būtų idealu, tai pirkdami ir naudotus automobilius, pirkėjai, kurie apie automobilius supranta tik tiek, kad yra vairas, pavarų svirtis, ratai, variklis ir kur pilti kurą, nesusidurtų su nesąžiningais perpardavėjais, kurie siekia TIK savo asmeninės naudos. Svarbu įvertinti kelis pagrindinius principus. Iki maždaug 2015-ųjų rinkoje buvo gaminami ištvermingi automobiliai, kurie, tinkamai prižiūrėti galėjo drąsiai nuriedėti 500’000 km ir daugiau. Gamintojai greitai suprato, kad pardavę tokį ištvermingą automobilį, jie grįžtančio to paties pirkėjo gali sulaukti po 5-10 metų ar visai jo nesulaukti, nei jei automobiliu nuvažiuojama apie 25’000km per metus, tai, kad įsuktų tuos pačius pusę milijono kilometrų, prireiks 20-ies ar daugiau metų.
Taip. Suprantame, kad ekologija labai svarbu, bet kokia sąskaita? Ar ekologiškiau važinėti senesniu, bet vis dar tvarkingu automobiliu, kuriam dalių galima įsigyti ir po 20-ies metų po jo pagaminimo, ar geriau utilizuoti 10-ies metų automobilį, išleidžiant visus skysčius ir išardant dalis tokias, kaip akumuliatorius ir kt. Palikime tai spręsti Jums, brangūs skaitytojai.
Apibendrindami tai, kas aukščiau išdėstyta, turime teiginį: Pataisykite mus, jei klystame, bet žmogus, turintis patikimą automobilį ir džiaugiasi juo važiuodamas, nelabai norės jį keisti į kitą, nebent neturi kur dėti pinigų arba nuolat siekia atsinaujinti. Tokių žmonių, kurie perka naujus automobilius ir senus keičia į naujus vien tik tam, kad nice to have, nėra daug ir tokių automobilių kainos nebus pačios mažiausios, nes nėra logikos pardavinėti gerą automobilį už pigiai.
Pigu, ne visada saugu.
Dažniausiai naudotus automobilius, civilizuotose šalyse parduoda už PIGIAI, kai jie yra SUGADINTI arba nurašyti PO EISMO ĮVYKIO. Sugadinti, vadinasi jų remonto kaštai ekonomiškai nepagrįsti, kaip pvz. sugedęs variklis, pavarų dėžė ar kt. brangus, ty bent 20-50% automobilio vertės siekiantis remontas. Tada žmogus įvertinęs būsimus kaštus, sutinka atsikratyti sugedėlio ir pirkti naują automobilį. Taip pat automobiliui žymiai nukentėjus eismo įvykyje (ypač, kai suveikia saugos sistemos ir būna pažeistas kėbulo vientisumas), draudimui išmokėjus automobilio kainą, jis nurašomas ir parduodamas kam nors dalims arba tiesiog utilizavimui.
Kažkada anksčiau Lietuvoje buvo linksmose istorijose minimas toks veikėjas Kindziulis, kuris dalindavosi pasaulio tiesomis, tik tai darydavo linksmai. Taigi, pasinaudodami šio veikėjo pavadinimu, jį pakeisime į: “…ir čia priėjo lietuvis ir…” nuperka tokį automobilį. Pirkdamas automobilį su variklio, pavarų dėžės ar dar kokiu kitu agregato gedimu, pirkėjas PUIKIAI žino, kokį perka automobilį. Nes pardavėjas surašo visus trūkumus, dėl kurių parduoda automobilį. Jei pardavėjas, civilizuotoje valstybėje, nepraneš lietuvaičiui apie automobilio trūkumus, jis gali būti patrauktas atsakomybėn nuo piniginės baudos iki kalėjimo. Todėl, kai pardavėjai išsisukinėja, kad: “…nežinau, ką perku”- tai visiškas ir baisus melas. Tik patekę į Lietuvą, tokie automobilių varikliai papildomi “daktarais” ir kitais priedais, kurie laikinai sudaro įspūdį, kad automobilio agregatai veikia puikiai. Dažnai “geradariai’ pardavėjai net “pakeičia variklio ar pavarų dėžės alyvą”, ir patvirtina, kad galite nekeisti mažiausiai 10-15 tūkstančių km. Realiai, kokia prasmė keisti alyvą, jei planuojamas parduoti automobilis? Sąmoningi pirkėjai, i karto pakeičia alyvas ir automobilio agregatai, gavę tinkamą tepimą, parodo, kokios būklės, jie yra iš tiesų
Atidumas
Todėl, kai renkatės automobilį, atkreipkite dėmesį, kodėl to paties automobilio kaina skiriasi kartais dvigubai ir tai nepaisant to, kad komplektacija vienoda. Sąžiningi pardavėjai, perka automobilius iš patikimų rankų (lizingų ir pan.) ir tokie pardavėjai supranta, kad geras automobilis turi kainuoti tiek, kiek jis yra vertas. Tačiau, kai nesąžiningas pardavėjas teigia, kad: “…automobilis- sėsk ir važiuok”, jis supranta, kad vietoje nuotakos parduodu ožką.
Nepasiduokite pardavėjų manipuliacijoms ir spaudimui. Jei pajutote, kad Jus spaudžia čia ir dabar priimti sprendimą, geriau paleiskite šį pasirinkimą ir grįžkite prie jo vėliau. Automobilių rinka atsigauna ir automobilių Lietuvoje daugėja. Apie tai, šio straipsnio pratęsime.
MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.
Greitas konsultavimas
Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.
Susisiekti su mumis naudinga nes:
- Aptarsime tai, kas naudinga Jums
- Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
- Atsakysime į visus Jūsų klausimus
- Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
- Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai