Transporto priemonės žibintų naudojimas

Atėjus ilgam tamsiajam laikui, kai temsta anksčiau, o švinta vėliau, važiuojant transporto priemonėmis, tenka ilgiau naudoti žibintus. Jie tam ir skirti, kol jų naudojimas netampa maivimusi. Daug kartų teko atkreipti dėmesį, kaip užuot įsijungę dienos šviesas ar artimasias šviesas, vairuotojai naudoja rūko žibintus arba “taupo lemputes” ir važiuoja neįsijungę jokių žibintų.
Kai važiuoja neįsijungę jokių žibintų, vairuotojai dienai, kai ryškiai šviečia saulė, sunkiau pastebimi. Visi suprantame, kad kelyje turime būti matomi, tačiau, jei dėl kažkokių nesuprantamų priežasčių slepiasi tokie vairuotojai, tai būtų gerai, kad jie, patekę į eismo įvykį prisiimtų atsakomybę, o tuo pačiu mažiau keiksnotų kitus, kurie jų nepastebėjo.
Kiek plačiau pakalbėkime apie kitokius vairuotojus, kuriems reikia “DAUG” šviesos, nes vien dienos žibintų ar artimųjų žibintų šviesos atrodo per mažai. Kelių eismo taisyklių 32-ame straipsnyje “Šviesos prietaisų naudojimas” nurodoma: Žibintai turi būti įjungti nuolat. Tačiau draudžiama naudoti tolimas šviesas, jei jos akina kitus vairuotojus, net par galinio vaizdo veidrodėlį, o rūko žibintus galima įjungti tik tais atvejais, kai tirštas rūkas, sninga, smarkiai lyja ar panašiomis aplinkybėmis, o priekinius rūko žibintus galima naudoti vietoj artimųjų šviesų. Ir tai reiškia, kad rūko žibintai padeda tik tada, kai įprasti žibintai jau nebepadeda ir matomumo trūksta.
O kaip viešajam transportui?
Dažnai tenka sutikti miesto maršrutinius autobusus, kurie užmiesčio keliuose naudoja rūko žibintus. Suprantama, kad rūko žibintai realiai praplečia matomumą tik į šonus ir tik iki 10-15 metrų. Toks atstumas logiškas, kai važiuojama ypatingai lėtai ir vingiuotais keliais, kur didelė tikimybė, kad išlėks į kelią pėsčiasis be žibintuvėlio, tačiau autobusai itin retai važiuoja LABAI lėtai, o taip pat retai važinėja LABAI siaurais keliais, kur gali taip nutikti. Atsakingi vairuotojai visada važiuoja atsargiai ir supranta, kad reikia važiuoti tokiu greičiu, kad esant ekstremaliai situacijai, staigiai stabdant, būtų galima sustoti apšviestame ruože, kiek apšviečia artimos žibintų šviesos.
Todėl atkreipiame dėmesį, kad rūko žibintai vadinami rūko žibintais, nes jie šviečia pažeme, t.y. po rūko uždanga, kuris driekiasi dažniausiai 30-100 cm aukštyje ir rūko žibintai nešviečia toli, nes jie nėra tam sukonstruoti. Tačiau, ką jie daro, jei naudojami netinkamai- akina priešais važiuojančius, o jei naudojami kartu su rūko žibintai gale- ir iš paskos važiuojančius. Kadangi priekiniai rūko žibintai yra sumontuoti apačioje, kai lyja lietus, jie atsispindi ir nuo šlapio asfalto, o tai dar labiau akina.
Apibendrindami tai, ką aprašėme aukščiau, prašome prisiminti, kad tose pačiose kelių eismo taisyklės parašyta, kad kiekvienas vairuotojas turi važiuoti keliais ir gerbti kitus vairuotojus, todėl jei Jūsų įprastiniai žibintai šviečia blogai- tai ne kitų vairuotojų, o Jūsų rūpestis ir turite susimontuoti tinkamas lemputes, išsivalyti (jei reikia ir pasikeisti) žibintus, jei jie pažeisti arba patamsėję. O jei ignoruojate kitus vairuotojus, kurie žibintais naudojasi tinkamai, nenustebkite, kad Jums kiti vairuotojai vis primins mirksėdami, kad akinate.
O kadangi mes tikime, kad visi vairuotojai pavyzdingi, tai ir šis straipsnis padės ir primins, kad gerbdami kitus, visada būsime gerbiami ir mes.

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.
Greitas konsultavimas
Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.
Susisiekti su mumis naudinga nes:
- Aptarsime tai, kas naudinga Jums
- Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
- Atsakysime į visus Jūsų klausimus
- Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
- Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai