Servisai - ką reikėtų žinoti renkantis servisą?

Servisai - neatsiejama proceso dalis

Jaučiame pareigą skirti dėmesio servisams. Servisais vadinsime visas automobilių, motociklų, sunkiosios technikos ir / arba kitas remonto įstaigas. Be jų negalėtume nustatyti trūkumo, defekto ar gedimo, o tai reiškia, kad užkirstume kelią bet kokiems tolimesniems veiksmams, kuriais reikalautume pirkėjo, o kartais ir pardavėjo, teisių gynimo. Įsigijus transporto priemonę ir paaiškėjus defektams servisai tampa labai svarbi proceso dalis. Serviso specialistai turi tinkamą įrangą, įrankius ir kvalifikaciją, kuriais remiantis pateikia išvadas ir nors preliminarius kaštus, kurių reikės šalinant trūkumus.

 

Servisai - ką reikėtų žinoti renkantis servisą

Kiek išsamiai reikia aprašyti?

Atsakymas vienareikšmiškas – kuo aiškiau ir išsamiau (su nuotraukomis, filmuota medžiaga ir detaliu aprašymu). Paėjėkime kiek toliau: nepavykus susitarti taikiai su kita ginčo puse ir nuėjus į teismą, teisėjui reikia pateikti informaciją taip, kad ją suprastų net ir 7-metis vaikas. Labai maža tikimybė, kad teisėjas (teisėja) turi tiek specifinių žinių automobilių sandaroje ir veikimo principuose, kad suprastų specifinius terminus ir jam nereikėtų paaiškinimo kaip įvertinta, kad tai yra gedimas. Todėl serviso pateikiama informacija turi būti aiški, suprantama ir tiek paprasta, kad ją suprastų net 7-metis.

Aiškus ir išsamus nustatytų gedimų aprašymas sukelia mažiau klausimų kitai pusei, o nepavykus susitarti taikiai dažnu atveju nekyla papildomų klausimų teisėjui.

Todėl išsamus aprašymas visoms pusėms yra naudingas.

Techninė automobilio apžiūra servisuose

Kokių servisų reikėtų vengti

Kaip yin ir yang, taip ir visame pasaulyje yra pusiausvyra tarp gėrio ir blogio, taip pat yra servisų, kuriuos klientai rekomenduoja aplenkti. Yra servisų, kuriuose lankytis nors ir kainuoja, bet yra malonumas. Labai geras pirminis indikatorius, kiek servisas yra tinkamas pasirinkimas, tai klausimas: “…ar išrašysite sąskaitą”? Jei servisas sutinka parašyti dokumentą, kuriame nurodys atliktus darbus ir pakeistas dalis – jau gerai. Antras žingsnis: “…ar aprašysite atliktus darbus, nustatytus trūkumus ir jų atsiradimo priežastis”? Jei servisas sutinka – Jums pasisėkė dar labiau. Finalinis klausimas: “…jei reikės Jums paliudyti teisme, ar sutiksite”? Jei ir į šį klausimą gausite teigiamą atsakymą – voila, Jums labai pasisekė.

Dažniausiai servisai vengia rašytinių darbų. Servisas, atsisakydamas taip padėti teisinasi: “…neturime laiko vaikščioti po teismus”, arba “…tai ne mūsų darbas. Mes padarome darbą ir tuo užsibaigiame”. Bet kokia įstaiga, kuri teikia paslaugas, turėtų mokėti ir jas aprašyti, kitu atveju kyla pagrįstos abejonės tokios įstaigos darbo patikimumu.

Pasvarstykime: kas yra blogo ar netinkamo tame, kad žmogus, kuris atliko darbą, savo klientui aprašytų ką rado ir ką padarė? Juk tokiu būdu aiškiau už ką reikia susimokėti, suprasti kodėl tuos darbus buvo būtina atlikti.

Kokie galimi servisai ar apžiūros variantai

Kvalifikuotai atlikti automobilio apžiūrą gali bet kokia įstaiga ar žmogus, turintis reikiamą kvalifikaciją ir tai patvirtinantį dokumentą. Prisiminkite, kad transporto priemonė – padidintas pavojaus šaltinis, kuriuo Jūs važiuojate pats (pati) ir vežate pačius brangiausius savo žmones. Labai smarkiai abejotume, kad atsainiai žiūrėsite į saugumą, kai kalba suksis apie Jus ar Jūsų artimus. Todėl rinksitės patikimą žmogų ar įstaigą, kas tinkamai ir tvarkingai apžiūrės Jūsų automobilį ir defektus pašalins kvalifikuotai. Svarbu priminti, kad atliktus darbus servisas įkainos, todėl pasiimdamas sąskaitą – faktūrą ir apmokėjimą patvirtinantį dokumentą, Jūs apsidrausite, jei servise bus atliktas darbas nekokybiškai, su tokiais įrodymais galėsite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

 

auto repair shop, workshop, brake disc-1954636.jpg

Sugedo pirktas automobilis

Kiekvieną kartą atvykus į servisą dėl gedimo, rekomenduojame surašyti jaučiamus, girdimus, žinomus trūkumus, kad vėliau nekiltų spekuliacijų, kad atvažiavote dėl perdegusios lepmputės, o išvažiavote su perrinktu varikliu.

Kaip jau minėjome ankščiau, taip pat ir šiuo atveju, reikėtų atlikti būtinus darbus: 1. Raštu informuoti kitą ginčo pusę apie pastebėtą trūkumą ir pakviesti į transporto priemonės apžiūrą; 2. Atlikti išsamią transporto priemonės apžiūrą.

 

Apžiūrint transporto priemonę reikia laikytis tam tikrų taisyklių: Kuo išsamiau aprašyti nustatytus trūkumus, defektus ir gedimus. Aprašant defektus, reikia nurodyti, kaip veikia mechanizmas arba atrodo sugedusi dalis, kai yra tvarkinga ir kaip yra šiuo atveju, kai nustatytas gedimas ar defektas. Labai gerai, kai pridedama vaizdo informacija, kuri patvirtina skirtumus. Jei mechanizmas veikia, nors ir su pašaliniais garsais, (pvz.: Kai yra pradegusi variklio bloko ir galvos tarpinė, sudegusios dujos patenka į aušinimo sistemą), atlikti bandymą, pvz.: CO testą, kuris parodys tokių dujų patekimą į aušinimo sistemą.) Jei yra įtarimas, kad pašalintas dujų neutralizavimo įrenginys, arba į išmetimo sistemą patenka variklio alyva arba aušinimo skystis, sklinda specifinis kvapas, kurį užfiksuoti būtų sudėtinga, tačiau nufilmuoti dūmus, būtų paprasčiau. Jei iš variklio skyriaus sklinda netipiniai pašaliniai garsai, labai gerai būtų filmuoti su garsu. Jei yra įtarimų, kad į variklio alyvą pripiltą priedo, vadinamo “daktaru” ar “medumi”, patrynus tarp pirštų tokį mišinį, jis akivaizdžiai limpa, o tai galima užfiksuoti filmuojant.

 

Nustačius trūkumus ir juos aprašius, servisas turėtų įkainoti tokių trūkumų šalinimo kaštus. Kad būtų lengviau ir paprasčiau, įvertinkite sugedusio agregato pilną išardymą ir surinkimą tomis pačiomis dalimis. Suprantama, kad ardant sugedusius agregatus didelė tikimybė jų nesurinkti tomis pačiomis dalimis, todėl reikia įrašyti defektiniame akte: “Kyla pagrįstos abejonės, kad šiomis pačiomis dalimis, išardyto agregato surinkti atgal nepavyks”. Prie šio įrašo galėtumėte pakomentuoti, kodėl to nepavyks padaryti. (Pvz.: Nuimant variklio galvą plyšta tarpinės, nuimant variklio karterio dugninę arba kitus dangčius, gali tekti keisti tarpines. Nuimant išmetimo sistemos kolektorių, turbokompresorių, tarpinės turi būti keičiamos ir t.t.).

man, mechanic, machine-5638082.jpg

Ką daryti toliau?

Lengviausiai atsidaryti Google ir patikrinti atsiliepimus apie servisą, kurį ketinate aplankyti. Didelė tikimybė, kad Jūsų artimieji ir pažįstami yra pasinaudoję serviso paslaugomis ir gali su Jumis pasidalinti savo patirtimi. Todėl turima patirtis ir žinios, geriausias būdas gauti rekomendaciją ir sužinoti, kiek verta vykti prašyti paslaugų į vieną ar kitą servisą. Galiausiai Autopretenzija turi pagal klientų atsiliepimus surinktų patikimų servisų sąrašą, kuriuo mielai pasidalins su Jumis, kad ir kokiame Lietuvos krašte, Jums prireiktų paslaugų.

 

Tikime, kad ši informacija Jums padėjo susimąstyti ir įsivertinti serviso paslaugų svarbą Jums ir Jūsų artimiesiems. Linkime būti atidžiais renkantis ne tik prekes, bet ir paslaugas, o servisams, kurie rūpinasi klientais, dėkojame už pagalbą.

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]

Evelina Autopretenzija

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.

Greitas konsultavimas

Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.

Susisiekti su mumis naudinga nes:

  • Aptarsime tai, kas naudinga Jums
  • Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
  • Atsakysime į visus Jūsų klausimus
  • Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
  • Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai

Atsisiųsk

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą