Patikra pagal VIN. Tikėti ar ignoruoti ?
Prieš gerą pusmetį į Autopretenziją kreipėsi žmogus su tokia keista situacija: “Pirkau automobilį iš aikštelės Tauragėje. Pardavėjas pateikė automobilio serviso knygelę, kurioje, matėsi nuoseklūs patikrinimai. Prieš pirkimą patikrinau jo istoriją pagal VIN ir servise. Kadangi nieko blogo, be kelių smulkmenų, neradau, susiderėjau su pardavėju ir automobilį nupirkau. Kadangi automobilis naudotas, bet vos kelių metų, nuvežiau jį į atstovo servisą apžiūrai ir patikrai po pirkimo. Atstovo servise nerado nieko, apart to, ką pastebėjo servisas, kuris apžiūrėjo prieš pirkimą. Kaip priklauso, tik nupirkus naudotą automobilį, paprašiau, kad patikrintų visus skysčius ir jei reikia juos pakeistų. Pakeitė variklio alyvą, ir stabdžių skystį, taip pat pakeitė stabdžių trinkeles, nes važiuoju daug, o mažiausiai ko norėjau, kad tai reiktų daryti neplanuoti ar kur užsienyje. Maždaug po pusmečio, gal kiek vėliau, buvau pravažiavęs 10’000km nuo pirkimo, vėl užsukau į remonto dirbtuves, kad man pakeistų variklio alyvą (nors gamintojas rekomenduoja važiuoti su LongLife alyva 15-20 tūkstančių, automobiliu mėgstu rūpintis geriau). Pakeitus variklio alyvą, po mėnesio atvėso ir pastebėjau, kad anksčiau variklis pasileisdavo iš pusės sūkio, dabar turi pasukti varikli ilgiau, kad pasileistų, o pasileidęs dar kartelį-kitą pasipurtydavo. Nuvežiau į remonto dirbtuves, kad meistrai pasižiūrėtų, nustatytų bėdą ir ją pašalintų. Meistrai pasakė, kad viena iš 4 pakaitinimo žvakių veikia blogiau, nors ir normos ribose, taip pat būtų pravartu iš naujo sukalibruoti kuro purkštukus. Vėlgi, pakeičiau visas žvakes ir iš naujo sukalibravo purkštukus, kad dar labiau atšalus, nekiltų daugiau rūpesčių su variklio paleidimu. Savaitę po apsilankymo remonto dirbtuvės, orai atšilo, todėl variklis pasileidinėjo taip pat sklandžiai, kaip anksčiau. Po savaitės, oro temperatūra nukrito iki minusinės ir vėl variklis ryte pasileido sunkiai. Pakartotinai nuvažiavau į remonto dirbtuves, kur paprašiau, kad dar kartą patikrintų variklio būklę. Meistrai pamatavo kompresiją ir pastebėjo, kad paskutiniame cilindre ji mažesnė, daugiau, nei per pusę, lyginant su kitais trimis. Meistrai, su zondu patikrino cilindrų būklę iš vidaus ir stumoklius. Patikrinę man pranešė, kad mano rida, deklaruojama prietaisų skydelyje 189000 km gali skirtis nuo faktinės, nes matomas didesnis išdėvėjimas, nei turėtų būti su tokia rida. Prisimenu, kad prieš pirkimą tikrinau pagal VIN ir nieko, kas keltų abejonių dėl ridos neradau. Kadangi kilo įtarimas, automobilio patikrą pagal VIN atlikau pakartotinai ir buvau lengvai šokiruotas, nes patikroje buvo nurodyta, kad prieš metus, ty prieš pusmetį prieš pirkimą, jo rida buvo 425000km. Tai reiškia, kad pridėjus mano važiavimą, jo dabartinė rida yra apie 440000km.”
Su tokia problema susidūrė dar vienas žmogus, kuris pirko prabangų 4-erių metų automobilį su 75000 km deklaruota rida, o po pusmečio sužinojo, kad automobilio rida siekia pusę milijono km. Sužinojo tai visai netyčia, kai suveikė daviklis ir dėl jo teko apsilankyti atstovo remonto dirbtuvėse, kur dar kartą patikrinus istoriją, ji buvo papildyta ridos informacija.
Tokių ir panašių atvejų, kai prieš pirkimą tikrinant automobilio istoriją per VIN, jo ridos neatitikimų nebūna, bet po kelių mėnesių ar pusmečio, pakartotinai patikrinus istoriją, paaiškėja sukta rida.
Ankstesniuose straipsniuose jau esamę rašę apie tai, kaip rida įtakoja automobilio būklę, todėl nesipležėsime, tik paminėsime, kad tikėtasi nupirkti mažiau sudėvėtą automobilį, gaunate smarkiai suvažinėtą, nors jo išorė neatrodo tokia bloga.
Knygelė, kurią paduoda pardavėjai, lengvai suklastojama ir nepatvirtina tikrosios automobilio būklės, o dar ir paaiškėję faktai apie ridos neatitikimą smarkiai nuvilia.
Verta priminti, kad ridos klastojimas yra palankus faktas, kuris palengvina sprendžiant ginčą su pardavėju ir taip pat yra kriminalizuojamas 3062 straipsnis. Transporto priemonės ridos suklastojimas. Nepaisant to, kad ridos klastojimas yra kriminalizuojamas, pardavėjai rizikuoja gauti teistumą, bet pinigų geismas yra didesnis.
Todėl Autopretenzija LABAI kviečia visus būti pilietiškais ir sužinojus, kad Jūsų automobilio rida neatitinka deklaruojamos, ginkite savo interesus, nes: 1. Jūs negalėsite paruoti automobilio, neatstatę jo ridos į tikrąją; Ir 2. Jei pardavinėsite automobilį su suklastota (neatitinkančia tikrovės) rida, patys patirsite daug nepatogumų ir teks aiškintis tiek su policija, tiek su pirkėju, kuris galiausiai Jums grąžins automobilį.
Kai kuriuose automobiliuose pvz. Volvo, prietaisų skydelyje suspaudus tam tikrą kombinaciją (priklausomai nuo modelio), galite atstatyti tikrąją automobilio ridą. Nepaisant to, kad nesąžiningi automobilių prekybininkai pakeičia odometro ir kitų sistemų, kuriose fiksuojama rida, rodmenis, juos galima atstatyti ir išsiaiškinti tikrąją ridą ir tikrąją automobilio būklę.
Būkite budrūs ir tikrinkite ne tik automobilio istoriją pagal VIN, bet ir prašykite, kad nagingi elektrikai patikrintų automobilio ridą, prisijungę prie automobilio elektronikos sistemų.
MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.
Greitas konsultavimas
Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.
Susisiekti su mumis naudinga nes:
- Aptarsime tai, kas naudinga Jums
- Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
- Atsakysime į visus Jūsų klausimus
- Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
- Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai