“Medus” ir “daktaras”, skamba gražiai, bet tik laikinai.

Vos ne kasdieninės apgavystės

Nesąžiningi perpardavėjai visais įmanomais būdais slepia savo nesąžiningą veiklą ir seną, nuvargusią transporto priemonę parduoda, kaip puikios būklės. Šiam tikslui pasinaudoja priemonėmis, kurios savo savybėmis, sudaro įspūdį, kad variklis veikia tinkamai ir jo būklė vis dar puiki. Šį kartą pasidalinsime savo klientų patirtimi ir specialistų žiniomis apie vadinamo “Medaus” ar “Daktaro” poveikį varikliui.

Visi puikiai žinome, kad kiekvienas agregatas turi savo veikimo resursą. Nepaisant agregatų priežiūros, jie gali tarnauti tik tam tikrą motovalandų kiekį. Kadangi įprastinėse transporto priemonėse tokios apskaitos nėra, mes susitarkime, kad skaičiuosime kilometrais. 

Autopretenzija

Transporto priemonių agregatai turi ribotą resursą

Jau daugiau, nei dešimtmetį, automobilių gamintojai suprato vieną svarbų dalyką: Jei jie gamins ilgaamžius agregatus, pas juos ilgai negrįš transporto priemonės pirkėjas ir tokiu būdu, gamintojas negalės parduoti daugiau automobilių. Todėl prisidengdami “ekologijos” reikalavimais ir “noru” mažinti aplinkos taršą, pradėjo gaminti agregatus su ribotais resursais.  Galime atkreipti dėmesį į gamintojo suteikiamą garantiją, kuri dažnu atveju pasibaigia ties 200’000-250’000 kilometrų, kas patvirtina, kad agregatai po tiek laiko pradės byrėti dėl išnaudoto resurso. Tai reiškia, kad žmogus, pirkdamas naudotą transporto priemonę, vis dar tikisi, kad ji važiuos iki pusės milijono, ir čia yra pirma klaidinga nuomonė.

Antrą kartą žmogus klystą aklai pasitikėdamas pardavėjo saldžialiežuvavimu, kai jis sako, kad transporto priemone naudojosi senyvas žmogus, kuris su juo nuvažiavo vos keliasdešimt kilometrų per savaitę, todėl galutiniame rezultate yra odometre vos 100’000-150’000 km. Suprantama, kad žmogus sau perka/keičia transporto priemonę kartą per 3-5 metus vidutiniškai arba dar rečiau, todėl turėti žinių, kaip tinkamai patikrinti agregatus, stokoja. Autopretenzija kolektyvas visada rekomenduoja patikrinti automobilį patikimose remonto dirbtuvėse, kur specialistai pasakys savo nuomonę, kiek deklaruojama pardavėjo, pasirinktos transporto priemonės būklė atitinka jos tikrąją būklę ir vertę.

Ką apie priedus mano specialistai

Kalbiname UAB Ausegra vadovą Arvydą Gailiušį ir UAB Turbobaltic serviso vadovą Edvardą Trečioką.

Edvardas Trečiokas: Nuo paauglystės domiuosi mechanizmais, o užsiimu transporto priemonių remonto, o dabar vadovauju servisui, kuris specializuojasi aukšto slėgio turbo kompresorių remontu, bet ir transporto priemonių apžiūra ir remontu. Teko susidurti su tokiais atvejais, kai naudotose transporto priemonėse buna naudojamas variklio būklę, laikinai pagerinantys, priedai, liaudyje vadinami “daktarais” ar “medumi”. Iš patirtiesžinau, kad vieniems, jis padeda, nors ir laikinai, bet didelę daugumą atvejų, tokie pridai užmaskuoja trūkumą, kuris/kurie vėliau priverčia investuoti į agregatų remontą daug didesnes sumas, nei būtų prireikia, agregatų gedimo pradžioje. Vienas atvejis, nutikęs mano artimam bičiuliui, kuris nupirko naudotą NISSAN X-TRAIL, tik patvirtina, kad nereikia aklai tikėti pardavėjais. Su pirkiniu, atvažiavo iki Turbobaltic, kur paprašė, kad patikrintų važiuoklę ir visas sistemas, bei esant reikalui pakeistų važiuoklės dalis, o tuo pačiu pakeistų variklio alyvą. Po atliktų remonto darbų, jis laimingas išvažiavo. Kitą rytą sulaukiu iš jo skambučio: “automobilis vos užsikūrė, o užsikūręs variklis apačioje siaubingai bilda”. Pasakiau, kad gesintų variklį, nusiunčiau evakuatorių, kuriuo automobilį atvežė į servisą. Nuėmus variklio dugninę, variklio alyvoje radome daug metalo drožlių, kurios nurodė, kad dėvisi alkūninio veleno indeklai. Nuėmus vieną iš stumoklių, pasimatė, kad indėklai yra sudilę, o tai reiškė, kad reikės atlikti variklio remontą. Tai gi dar kartą pasitivirtino atvejis, kai priedų pagalba buvo paslėpti trūkumai, užsandarintos ertmės ar maži laisvumai. Todėl mano nuomone, jei gamintojas nurodė naudoti variklio alyvą, todėl ir reikia naudoti ją be jokių priedų. Žinoma, jei transporto priemonės ruošiamos specialiosioms sąlygoms, lenktynėms ar ekstremalioms temperatūroms ar apkrovos,- priedai reikalingi, bet įprastais atvejais- geriausia naudoti gamintojo rekomenduoamas medžiagas. 

Arvydas Gailiušis: Daugiau, nei 20 metų patirties remontuojant transporto priemones, padėjo gerai susipažinti su tokių priedų veikimu. Prieš daug metų, kai tik tokie priedai pasirodė rinkoje, į juos žiūrėjome su atsargumu, bet taip pat labai rūpėjo juos išbandyti, kad turėtume savo nuomonę. Prieš naudojant bet kokią priemonę, rekomenduoju atidžiai skaityti jo instrukcijas, kuriose labai aiškiai parašyta, kiek ir kokiais atvejais reikia jos naudoti, ir kad tokios priemonės efektyvumas/neefektyvumas paaiškėja per maždaug 500km. Kai į Ausegros remonto dirbtuves kreipdavosi žmogus, kurio transporto priemonės variklis perteklinai vartojo alyvą, arba sunkiai pasileisdavo dėl per mažos variklio kompresijos, mes jam patardavome, kad geriausia ir tikslingiausia atlikti variklio remontą, kad būtų pakeisti sudilę kompresiniai žiedai, arba stumokliai, o gal ir atliktas variklio kapitalinis remontas, kad juo būtų galima naudotis tinkamai. Tačiau kai kuriais atvejais klientai, stokodami pinigų, ir suprasdami, kad jiems reikia transporto priemonės, kaip laikiną sprendimą pasirinkdavo tokio priedo išbandymą. Iš patirties žinome, kad ⅓ padėdavo, o kitiems ne. Padidėdavo kompresija ir lengviau pasileisdavo variklis, sumažėdavo variklio alyvos vartojimas, sklandžiau ir tyliau veikdavo kompensatoriai ir tt. Kodėl ⅔ nepadėdavo, greičiausiai dėl per daug didelio agregato sudėvėjimo. Dar viena problema, kai tokio priedo pripildavo per daug, tada variklio sistemos juo užsiteršdavo ir užkimšdavo tepimo sistemas. Iš karto, poveikis buvo, tačiau vėliau priedas daugiau pakenkdavo, nei padėdavo. Yra dar vieni tokio priedo naudotojai- nesąžiningi pardavėjai, kuriems neveikia jokios moralės normos ir jie tokį priedą naudoja, kaip būdą paslėpti transporto priemonių trūkumams, kad pasipelnytų iš sandorio. Vienareikšmiškai pasakyti ar toks priedas geras ar blogas, būtų sudėtinga, todėl galiu tik patvirtinti, kad jei priemonės naudojamos pagal jų paskirtį ir tik tam tikslui- laikinai padėti, manyčiau, kad gerai.Tačiau jei tokių priemonių pagalba ketinama apgauti, sakyčiau, kad taip negalima elgtis. 

 

Kaip galima jų įsigyti

 

Tokiais priedais prekiauja praktiškai visi transporto priemonių dalių ar priedų pardavėjai. Ruošiant šį straipnsį, į google paiešką įvedus: “priedas variklio alyvai”, “tepalo daktaras”, “medus į tepalą”, radome priedų, kurių aprašyme yra aiškiai parašyta:Priedas variklio tepalui, skirtas kompresijos ir tepalo spaudimo pakėlimui, o taip pat jo sąnaudų mažinimui, ypač seniems ir sudėvėtiems varikliams”. Jei tokio priedo gamintojas atvirai patvirtina, kad jis skirtas “sudėvėtiems” varikliams, tai manome, kad jis tik laikinai sudaro įspūdį, kad variklis dirba geriau, bet toli gražu, nesutvarko variklio ir neatstato jo būklės į tinkamą eksploatuoti. 

Kaip aukščiau yra paminėję specialistai, kiekvienas priedas- tai tik priedas, bet ne priemonė sutvarkyti gedimui ar jam pašalinti. Taip pat reikia suprasti, kad perteklinis, besaikis tokių priedų naudojimas, gali pakenkti, o jei tokių priedų naudojimas paremtas apgavystėmis, kai norima sugedusį daiktą pateikti, kaip naują- tik laiko klausimas, kada tokį nesąžiningą asmenį pasieks teisingumas ir jam teks atsakyti už savo veiką.

Tikimės, kad šis straipsnis Jums buvo naudingas ir juo pasidalinsite su savo artimaisiais, kurie planuoja pirkti naudotą transporto priemonę arba sugedusį agregatą “gydyti” priedais. Nepaisant Autopretenzijos nuomonės, Jūs esate laisvi rinktis savo kelią ir kokį Jūs pasirinksite, su tokiomis pasekmėmis ir susidursite ir Jūsų manymu toks pasirinkimas bus pats geriausias.

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]

Evelina Autopretenzija

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.

Greitas konsultavimas

Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.

Susisiekti su mumis naudinga nes:

  • Aptarsime tai, kas naudinga Jums
  • Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
  • Atsakysime į visus Jūsų klausimus
  • Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
  • Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai

Atsisiųsk

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą