Ridos klastojimas Lietuvoje - antra dalis

Baudžiamasis įstatymas galioja beveik 10 metų, o rida klastojama toliau

Pirkėjai ir didžioji dalis visuomenės labai apsidžiaugė, kai Valstybė pasižiūrėjo principingai ir Transporto priemonių ridos klastojimą kriminalizavo. Manėme, kad jau viskas. Daugiau fokusų, kai oficialiai skelbiama apie “Ridos korekciją” nebeliks. Juk tvarka įvesta ir ridos klastojimas liks praeityje. Rašant šį straipsnį, suvedus “ridos korekcija” į google paiešką, gavosi, kad ir toliau žmonės oficialiai “koreguoja ridą”.

Ridos klastojimas Lietuvoje antra dalis

Duomenys prieštaringi

Įmonės, kurios užsiima transporto priemonių istorijos patikra, pateiktus VIN (kėbulo numerį), skelbia dažniausiai ridos klastojimo atvejus. Įdomiausia, kad tos pačios įmonės, Autopretenzijos manymu, gauna ne visą informaciją arba informacijos negauna visai. Remiantis vienu žinomiausiu patikros portalu, dažniausiai klastoja AUDI A8 ridą. Autopretenzijos turimais duomenimis, dažniausiai klastojami BMW markės automobilių ridos duomenys. Odometro parodymai sumažinami nuo 50’000 km. Autopretenzijai buvo patekęs atvejis, kai Mercedes Benz automobiliui, stebuklingai rida sumažėjo 650’000 km. Lenkiame galvas, kad gamintojas pagamino tokį ilgaamžį automobilį, tačiau, kai žmogus, nupirkęs automobilį su 250’000 km rida, “netyčia” sužino, kad jo rida dar plius 650’000 km lieka nemaloniai nustebintas, kad tokį automobilį jau reikia į muziejų – už ilgaamžiškumą.

Ką reiškia suklastota rida ir kodėl tai svarbu

Svarbu, kad visi suprastų: kiekvienas automobilio agregatas turi savo resursą, t. y. atėjus laikui tas resursas bus išnaudotas ir agregatas arba jų sistema padės byrėti. Tai reiškia, kad Jums teks tą agregatą remontuoti arba keisti į tinkamą naudoti. Tai reiškia – Jums didėja (atsiranda) papildomos išlaidos, o tam tikrais atvejais, susidėvėjusio agregato ar jų sistemos gedimas gali įtakoti automobilio valdymo praradimą ir eismo įvykį arba vairuotojo, keleivių arba trečiųjų asmenų sužalojimą.

Pardavėjų tikslas

Kiekvienas transporto priemonių gamintojas puikiai supranta, kad gamindamas ilgaamžiškas transporto priemones jis nutolina naujų klientų grįžimą į salonus, todėl jau daugiau, nei dešimtmetį, ėmėsi permainų. Transporto priemones, kurios anksčiau nuvažiuodavo ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų, jų resursą sumažino iki 150’000 km – 250’000 km. Nepaisant to, kad gamintojai tai padarė prisidengdami ekologija ir kuro sąnaudų mažinimu, toks žingsnis padarytas tam, kad tiesiog didintų vartojimą.

Dar kartą apie saugumą

Transporto priemonių gamybos metu naudojamos medžiagos taip pat turi savo patikimo tarnavimo resursą, kuris su laiku mažėja arba tampa žalingu. Neturime patikimų žinių, kad saugos sistemos, kurios sumontuotos vaire (piropatronas), taip pat sėkmingai suveiks eismo įvykio metu, po 10 – 20 metų, kaip ir po gamybos. Ar dėl vibracijų saugos pagalvės neišsisandarins, arba visai nenuplyš, ir tuo pačiu nesužalos automobilio vairuotojo ir/arba keleivių. Metalo konstrukcijos, kurios taip pat sukonstruotos, kad eismo įvykio metu, deformuotųsi ir sugertų smūgį, silpstant metalui ar jį paveikus korozijos, deformaciniai kėbulo sujungimai suveiks netinkamai ir užuot apsaugoję, jie nuplyšę ar nulūžę gali sužaloti.

Ką apie tai sako policija

2021-aisiais metais Autopretenzijos iniciatyva, policijai buvo perduoti 7 atvejai, kai buvo nustatyti ridos klastojimo atvejai. Nei vieno atvejo, kad policija būtų nustačiusi klastotoją arba bent jau užsakovą ir ėmęsi veiksmų. 2022-ais metais policija buvo informuota 9 atvejais. Nieko gero – nei vieno patraukto baudžiamojon atsakomybėn. Įdomiausia, kad visais atvejais kreipėmės į teismą ir teisme, ridos klastojimo atvejis tapo vienu iš argumentų, kai teismas pripažino tuos veiksmus atlikus automobiliui, kai jis tuo metu priklausė pardavėjui, ir buvo vertinami, kaip papildomi ir labai labai svarūs argumentai, kurie padėjo laimėti teisminį ginčą.

Autopretenzija nesustos ir toliau tokius atvejus perduos atitinkamoms instancijoms, bei ieškos būdų kaip tokią veiklą sustabdyti, o asmenis vykdančius veiklą patraukti atsakomybėn.

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė Evelina Burštein

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.

Greitas konsultavimas

Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.

Susisiekti su mumis naudinga nes:

  • Aptarsime tai, kas naudinga Jums
  • Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
  • Atsakysime į visus Jūsų klausimus
  • Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
  • Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai

Atsisiųsk

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą