Variklio remontas

Retas vairuotojas nori išgirsti iš serviso meistrų: Jūsų variklis sugedo ir reikia jį remontuoti arba keisti į naują. Taip gali nutikti, jei neplanuotai dažnai tenka papildyti alyvos kiekį arba sustojus sankryžose, o kartais net ir važiuojant nustoja šildyti saloną. Kartais iš variklio skyriaus pasigirsta netipinis perteklinis garsas, o kartais variklis tiesiog užgesta (užstringa). Kartais pats vairuotojas pastebi, kad variklis pasileidžia sunkiai (ypač dizeliniams automobiliams), nes jų kuro suspaudimo laipsnis turi būti didesnis.

bmw, engine, m3-4497318.jpg

Keisti ar remontuoti?

Dilema, kurią spręsti turi pats klientas, bet šioje vietoje didelę įtaką tam daro serviso meistrai. Vieni serviso meistrai, linkę remontuoti, nes (…niekas negali patvirtinti arba paneigti tikimybės, kad nupirktas kitas naudotas variklis bus tinkamas jį montuoti). Keisti varikli į kitą naudotą, geriausia, kai perkamas naudotas variklis yra iš dokio patie sautomobilio, patekusio į eismo įvykį, kai automobilio remontuoti neverta ir galima tiksliai žinoti, kad perkamo variklio rida tikra, kad buvęs jo šeimininkas tinkamai rūpinosi automobiliu, laiku keitė variklio alyvą ir juo rūpinosi atsakingai.

Maža tikimybė, kad parduodamo naudoto variklio pardavėjas leis jį praardyti, kad būtų galima įsitikinti, kad variklio būklė gera. Galima apžiūrėti jį ar variklis neapsitepalavęs. Jei pardavėjas sąžiningas, tai turėtų leisti bent jau išsukti žvakes ir pasižiūrėti cilindrų vidų, ar ant jų sienelių nėra įbrėžimų, kurie patvirtintų, kad subraižymai įtakos suspaudimo laipsnį ir perteklinį variklio alyvos vartojimą.

Net jei variklis viduje ar apžiūrėjus iš išorės atrodo tvarkingai, gali būti, kad po eismo įvykio, yra įskilę (nulūžę) laikikliai, kuriais prie bloko tvirtinami kiti mazgai (generatorius, kondicionieriaus siurblys ir kt.). Maži įtrūkimai, kurių nesimato plika akimi, vėliau gali visiškai nulūžti ir tada vėl ta pati dilema- keisti variklio bloką (pilnas variklio ardymas), ar duoti specialistui, kuris nulūžusią dalį privirins.

Vyksta diskusija: geriau didelė rida ar daug metų

Pribrendo remontas arba keitimas

Net ir nupirkus gerą naudotą varikli, teks perrinkti jo išorines dalis. Teks keisti įsiurbimo ir išmetimo kolektorius, restauruoti turbiną, keisti tarpines, nes jei to nepadarysite (sutaupysite), vėliau per sujungimus pradės sunktis alyva, arba perteklinai siurbs orą (labai kris variklio galia/galingumas), arba per išmetimo sistemą sudegusios dujos pateks į automobilio saloną ir nuodys vairuotą ir keleivius, o tai gali privesti iki sąmonės praradimo ir eismo įvykio ar dar blogesnių pasekmių.

Rimti variklistai pataria remontuoti

Ir vėl gi, jei tai įmanoma ir jei variklis yra tinkamas remontui. Imkime pavyzdį, jei alkūninio veleno indėklai prasisuko, sustojo tepimas, o variklis vis tiek per jėgą suką jį, prasideda grandininė reakcija, kurios pasekoje perteklinai kyla temperatūra, kuri perkaitina alkūninį veleną ir jis išsikraipo. Taip pat nuo prasuktų indėklų alkūninio veleno ir/arba švaistiklių kakliukai būna tiek pažeisti, kad net remontiniai indėklai nepadeda.

Dar viena problema, kuriai nutikus dažniausiai variklio remontuoti neapsimoka, kai nutrūksta pagrindinė grandinė ar diržas, Variklis sukasi toliau, o vožtuvai nebesidarinėja ir stūmuokliai juos sulanksto arba visai išlaužia jų lizdus ir atstatyti tokių dalių nebeįmanoma protingais kaštais. Ta pati problema, kai į variklio besisukančius krumpliaračius patenka atskilusios variklio dalys, arba pvz turbinos dalys patenka į cilindrų blokus. Metalinės detalės taip sugadina jų paviršių ir visas dalis, kad jų atstatyti nebepavyksta. Taip pat varikliui perteklinai deginant alyvą, ji prikepa ant stūmuoklių žiedų ir susidaręs “koksas” subraižo cilindrų blokus.

Remontuojame

Tarkime Jums pasisekė ir pataikėte nagingam meistrui į nagus ir jis apžiūrėjęs varikli sutinka jį remontuoti. Tada belieka melstis, kad variklistas techniškai išprusęs, turi visus reikalingus įrankius ir įgūdžius tokiam darbui. Kapitaliai perrinkus varikli, iš esmės jo resursas tampa artimas gamintojo resursui ir jei manysime, kad kitos dalys nebesuges, toks variklis tarnaus, priklausomai nuo automobilio), nuo 100000 iki kelių šimtų tūkstančių kilometrų, su sąlyga, kad rūpinsitės varikliu ir kitomis sistemomis tinkamai. Bet koks rimtas servisas turi civilinės atsakomybės draudimą, todėl pasiklauskite serviso ir jei taip yra, būsite dar ramesni, kad jei ir nepavyko iš pirmo karto, gal antrą kartą perrinks varikli gerai.

Po remonto

Reikia prisiminti, kad nepaisant to ar keitė varikli ar jį remontavo, jam reikia laiko prasivažiuoti (liaudyje labiau žinoma, kaip apkatkė). Tay yra varikliui nereikėtų duoti maksimalaus krūvio ar juo važiuoti dideliais sūkiais bent jau kelis tūkstančius kilometrų. Per tą laiką, reikėtų papildomai po kelių tūkstančių kilometrų pakeisti variklio alyvą ir tada patikrinti jo veikimą. TAi padaryti LABAI paprasta: padaryti sandarumo CO testą ir pamatuoti kompresiją cilindruose. Svarbiausia sklandaus variklio darbo išdava- vienodas slėgis cilindruose. Tada būsite tikri, kad variklis dirba vienodai sklandžiai ir tokiu būdu tolygiau veiks ir mažesnė tikimybė jam sugesti.

Keisti alyvą

Alyvą reikia keisti visuose vidaus degimo varikliuose. Nepaisant to, kad gamintojai rekomenduoja naudojant LONGLIFE variklio alyvą, važiuoti 20-30 tūkstančių kilometrų, neva dėl gamtos tausojimo, rimti servisų variklistai siūlo keisti alyvą kas 10’000 km. Tokiu būdu variklio alyva mažiau užsiterš ir variklis veiks sklandžiau.

Ką apie tai sako gamintojas?

Mūsų nuomone, visi gamintojai suinteresuoti PARDUOTI kaip galima daugiau naujų automobilių, todėl jų resursą mažina. Prisidengia ekologija, variklio dalių lengvinimu ir tt. bet mes manome- pagrindinė varomoji galia- didinti pardavimus. Jei pamenate, kaip anksčiau pirktas “LANDSBERGINIS MERSAS” važiuodavo milijoną km, tai dabar pardavėjai suprato, kad niekas pas juos negrį, jei automobiliai važiuos tiek daug. Todėl dabar automobiliai gaminami su 150-200 tūkstančių kilometrų resursu. Ar tai gerai ar blogai- spręsti Jums, bet mes manome, kad visi gyvename šiandien ir kito varianto pasirinkti, kaip pirkti automobilį su didesniu resursu- neturime pasirinkimo.

Mes linkime Jums, iš serviso meistrų girdėti tik: “…Jūsų variklis puikios būklės ir lauksime Jūsų po 10 tūkstančių kilometrų, kitams alyvos keitimui”.

Pagarbiai

Evelina Burštein

UAB Autopretenzija Komunikacijos Vadovė

Tel. nr. +370 600 58553

El. paštas: [email protected]

Evelina Autopretenzija

MŪSŲ MISIJA – pagalba/konsultacijos pirkėjui įsigijus automobilį su defektais.

Greitas konsultavimas

Konsultuojame dėl įsigyto daikto (automobilio) su paslėptais defektais.

Susisiekti su mumis naudinga nes:

  • Aptarsime tai, kas naudinga Jums
  • Pasidalinsime mūsų klientų patirtimi, kaip jiems pavyko atgauti kompensacijas
  • Atsakysime į visus Jūsų klausimus
  • Būsime partneriais, kurie yra Jūsų pusėje
  • Peržiūrėsime Jūsų atvejus nemokamai

Atsisiųsk

Pirkimo-pardavimo sutartį

Rašyk

Skambink

Užduok klausimą